Brexit, grexit a další bubáci

Ta slova znějí jako zaklínadlo, ale svou lehkostí a snadností přispívají k přetrvávání krize. Zakrývají nebezpečné důsledky a využívají marketingovou zkratku tam, kde nemá co dělat. Krátká, úderná slova, dokonce slovní hříčky s neutrálním až pozitivním vyzněním. Slovo je jednou z nejmocnějších zbraní, může snadno změnit po léta trvající stav. Nebudu zde uvádět historické příklady, každý si může vzpomenout na ty, které ho zasáhly. Novotvary z nadpisu nic nevytvoří a k lepšímu nezmění. Jsou škodolibé – něco se děje, přímo se nás to netýká, ale aspoň je švanda.

Že se otřásá po léta pěstěná důvěra a vůle ke spolupráci, která může díky působení vnějších i vnitřních sil lehce přejít v otevřenou řevnivost, ekonomickou i skutečnou válku? Ale kdež, to jen nastane nějaký „brexit“.